+7 (804) 555-10-58
forum@mref.info

Vinificatorii moldoveni doresc să revină în Rusia, iar ruşi – să acceadă pe arena internaţională

Vinificatorii moldoveni doresc să revină în Rusia, iar ruşi – să acceadă pe arena internaţională

În cadrul secţiunii „Vinificaţie” a Forumului Economic Moldo-Rus au fost puse în discuţie probleme şi perspective ale industriei vinului, au fost prezentate case-uri de interes privind organizarea procesului şi tehnologiile noi în vinificaţie, fiind totodată, evidenţiate eventuale căi de colaborare între vinificatorii din cele două ţări. Una din principalele probleme pentru vinificatorii moldoveni ţine de atragerea investitorilor ruşi în Moldova şi promovarea vinurilor moldoveneşti în Rusia. La rîndul său, partea rusă a comunicat planuri de creare şi promovare a brandului «Российское вино» peste hotare.

Despre modificările care au avut loc în perioada ultimilor 5-10 ani în industria de vinificaţie a Moldovei, despre modul actual de organizare a industriei şi despre gradul în care aceste modificări ar putea contribui la atragerea în Republica Moldova a investitorilor ruşi, a relatat Irina Bîstriţchi, vice-directorul Oficiului Național al Viei şi Vinului din Moldova. „Noi avem o strategie pînă în anul 2025, care prevede o evoluţie constantă a viticulturii şi vinificaţiei şi, în acest context, urmează să asigurăm investitorilor o dezvoltare stabilă”, a menţionat spicherul.

Iurie Carp, directorul general al Combinatului de Vinuri „Cricova”, a prezentat programul de dezvoltare a întreprinderii pe care o conduce şi a relatat despre modul în care la Combinat sînt aplicate tehnologiile noi. “Evenimentul cel mai important pentru noi l-a constituit reluarea vînzărilor pe piaţa rusă, acolo unde vinurile noastre, tradiţional, sînt bine cunoscute”, a menţionat Iurie Carp.

Leonid Popovici, preşedintele Uniunii Viticultorilor şi Vinificatorilor din Rusia, a relatat despre structura de organizare a industriei de vinificaţie din Rusia şi despre ritmurie înalte pe care aceasta le înregistrează, mai ales în segmentul de vinuri din struguri şi din fructe. Totodată, vorbitorul i-a atenţionat pe vinificatorii moldoveni asupra unei practic libere şi de mare perspectivă – materiale de vin şi distilate, producţie pentru producerea coniacurilor, deoarece vinificatorii ruşi semnalează o “necesitate enormă de acest tip de producţie”. “În prezent, scopul nostru este să facem aşa ca produsele şi vinurile moldoveneşti să fie vîndute în Rusia, astfel vom obţine ca banii ruşi, investitorii ruşi să vină în Moldova”, a declarat vorbitorul.

Boris Titov, reprezentantul special al Preşedintelui Federaţiei Ruse pentru protecţia drepturilor antreprenorilor, a atras atenţia vinificatorilor moldoveni asupra aspectelor de care urmează să ţină cont atunci cînd ies pe piaţa rusă, mai ales prezentînd vinuri scumpe. El a menţionat că, în Rusia, această industrie, la momentul actual, este într-o dezvoltare accelerată. “Noi combinate de vinificaţie cresc ca ciupercile după ploaie cu toate că, practic, nu au rămas întreprinderi vechi”, a spus Boris Titov.

În continuare, vorbitorul a solicitat atenţie sporită faţă de subiectul brandului şi costurile înalte pentru marketing. Potrivit lui, în prezent, confruntarea de pe piaţa rusă are loc între calitate, preţ şi banii care se cheltuiesc pentru marketing şi promovarea vinului. „Brandul reprezintă un element foarte important anume al vinurilor scumpe, de aceea, dacă producătorii moldoveni îşi doresc consolidarea prezenţei pe piaţa rusă, bineînţeles că vor folosi toate elementele concurenţei, i-a preîntîmpinat Boris Titov pe antreprenorii moldoveni.

În calitate de exemplu, reprezentantul special al Preşedintelui Federaţiei Ruse pentru protecţia drepturilor antreprenorilor a făcut o prezentare a noii strategii a vinificatorilor ruşi, care intenţionează să creeze şi să promoveze peste hotare un brand comun. “Noi avem un program pe care dorim să-l afirmăm — dezvoltarea vinificaţiei ruseşti. Acesta prevede, inclusiv, un program de marketing pentru promovarea brandului “vinul rus”. Noi, vinificatorii ruşi, ne unim pentru a promova nu brandurile personale, ci vinul rus la general”, a spus el.

În momentul de faţă, în colaborare cu agenţiile de publicitate din Franţa, este elaborat un program de marketing. „Dacă noi îl vom promova în Occident, consumatorul autohton la fel îl va cumpăra mai activ: există calitate confirmată şi dacă vinul este consumat acolo, nouă nu ne este ruşine să-l bem şi aici”, a menţionat Boris Titov.